Co sprawiło, że pomimo przejścia w długo oczekiwany tryb stacjonarny zajęcia online cały czas cieszą się popularnością? Co powoduje, że nie pozostajemy jedynie w środowisku realnej sali wykładowej? Jakie elementy cyfrowe stały się nieodłączną częścią zajęć? Z których chcemy, a z których nie chcemy rezygnować? Dlaczego? Takie pytania zadaliśmy uczestnikom tegorocznego Forum Dobrych Praktykczyli spotkania uniwersyteckich dydaktyków, którzy w swojej pracy wykorzystują cyfrowe narzędzia edukacyjne. Zapraszamy do lektury naszego podsumowania!

Przygotowując tegoroczne Forum (które odbyło się 24.05.2022) zachęcaliśmy nauczycieli akademickich do podzielenia się doświadczeniami w sytuacji, kiedy mogli już dokonywać wyboru, w jakim trybie pracować ze studentami: tylko stacjonarnie, w formule blended learning (mieszanej) czy tylko online. Chcieliśmy porozmawiać o tym, czy nauczanie zdalne, kiedy nie jest już pandemiczną koniecznością, stało się dla nich uzasadnionym wyborem. Z taką też myślą układaliśmy program wydarzenia

Na Forum zarejestrowało się 75 osób  W tak znakomitym gronie omówiliśmy wiele ciekawych przykładów; spotkanie pokazało, jak przebiegał proces podejmowania decyzji, weryfikowania wyboru przyjętej strategii, wyciągania wniosków i modyfikowania rozwiązań. Było to szczególnie ciekawe w kontekście codziennego doświadczenia CKC UW: wiemy, że wypracowane w ostatnich dwóch latach metody cyfrowe są nadal stosowane przez wykładowców podczas regularnych zajęć. W bieżącym roku akademickim utworzyliśmy ponad 3700 kursów na platformie Kampus, a nasz helpdesk stale ma ręce pełne pracy!

Prezentacje oraz opisy udostępnionych studiów przypadków (case study), zarówno z 2., jak i z 1. edycji Forum Dobrych Praktyk, zostały zebrane w przestrzeni kursowej na platformie Kampus: (znajdują się tam tylko te prezentacje, które nadesłali nam prelegenci).  Zapraszamy do korzystania i poszukiwania źródeł nowych pomysłów!

My tymczasem myślimy już o kolejnej edycji Forum Dobrych Praktyk w przyszłym roku akademickim. Tak jak uczestnicy FDP jesteśmy bowiem przekonani, że to jedna z wyjątkowych okazji, by zaczerpnąć inspiracji z doświadczeń innych nauczycieli akademickich. Do zobaczenia!