To już ostatnia część rozmów o egzaminach, w której Ewa i Ada planują udostępnienie wyników. 

Poprzednie części znajdziesz tu:

ADA: Cześć Ewa, tym razem ja do Ciebie dzwonię, bo pewna myśl związana z egzaminami nie daje mi spokoju.

EWA: Cześć Ada, co takiego Cię niepokoi?

ADA: Widziałam, że autoryzowałaś już studentów, a przecież do egzaminu jeszcze trochę czasu. I tak się zastanawiam się, czy to jest na pewno bezpieczne i czy oni tam niczego nie zobaczą. Wiem, że dobrze jest ich autoryzować po otrzymaniu przestrzeni, bo im się wtedy wyświetla informacja w serwisie Elearning i na platformie w zakładce Moje egzaminy, a jak się egzaminator wstrzymuje z autoryzacją, to oni tego nie mają. No ale jakoś zabrakło mi pewności, czy oni na pewno nie zobaczą zadań egzaminacyjnych.

EWA: Spokojnie. Nie zobaczą na pewno. Po pierwsze, jeśli wprowadzimy takie ustawienia, jak są sugerowane w Niezbędniku egzaminatora, to nie powinno się nic zaskakującego wydarzyć. A po drugie, nawet jak autoryzujemy studentów, to oni nie mają tam dostępu, bo cała przestrzeń egzaminu uruchamia się wyłącznie w tym terminie, który wskazałyśmy w zamówieniu. Czyli na te dwie godziny. Wcześniej to nie jest dla nich dostępne, więc możesz spać spokojnie. Musimy więc zwrócić uwagę na ustawienia terminów wewnątrz tej przestrzeni, czyli w quizie i w zadaniu.

ADA: Uuuufff… Miałam nadzieję, że tak to działa, ale potrzebowałam się upewnić.

EWA: Jasne, bardzo dobrze, że pytasz. 

ADA: Czyli test i zadanie mamy, instrukcje do nich też, studenci też już są… To co teraz?

EWA: Teraz spokojnie czekamy. Można jeszcze tylko pomyśleć, w jaki sposób udostępnić wyniki. Na platformie Kampus-egzaminy nie dzieje się to automatycznie. Wszystko jest powyłączane na starcie i egzaminator decyduje, kiedy i jak informuje o wynikach. Fajnie by było, jakbyś mogła sprawdzić po mnie, czy dobrze wprowadziłam ustawienia dotyczące udostępniania wyników.

ADA: Jasne, sprawdzę. Tam były chyba trzy opcje, prawda? Eksport oceny do USOSa, w serwisie elearning i ponowne udostępnienie przestrzeni egzaminacyjnej.

EWA: Tak, dokładnie. Oceny do USOS-a można eksportować, dopiero jak otworzy się protokół. Ja myślę, że można by ponownie udostępnić przestrzeń. Można wtedy dać studentom wgląd nie tylko do punktacji, ale też do próby. I będą mogli poczytać komentarze do zadania.

ADA: Jestem za. Tylko pamiętajmy, że przy tej opcji w dwóch miejscach trzeba zmienić ustawienia – w „Ustawieniach egzaminu” i w ostatniej kolumnie „Opcji przeglądu” w quizie.

EWA: Tak, jasne. Dlatego zależy mi na tym, żebyś też zerknęła na to. No i potem trzeba pamiętać, żeby to wyłączyć. 

ADA: To ja już się tym mogę zająć. Może dajmy im dwa dni, a raczej noce, bo przecież w nietypowych godzinach 20.00-6.00 można oglądać.

EWA: Dałabym im tylko jedną noc na sprawdzenie wyników, jeśli mają mieć wgląd w swoją próbę.

ADA: W sumie racja. Nie ma co dawać na dłużej. Kto będzie chciał, to sobie sprawdzi. OK, czyli ustalone. 

EWA: Tak jest. Mamy plan działania. 

Im wcześniej autoryzujesz studentów na swoim egzaminie, tym lepiej. Dzięki tej szybkiej i prostej operacji, studenci zobaczą informacje o terminie egzaminu oraz bezpośredni link do niego w serwisie Elearning [ https://elearning.ckc.uw.edu.pl/]. Przy okazji będą mieli pewność, że zapisali się na właściwy egzamin. Dostęp do niego dostaną w terminie, który określiłaś/-eś w zamówieniu przestrzeni egzaminacyjnej.

Chcesz udostępnić studentom wyniki po egzaminie? Nic prostszego! Można to zrobić na trzy różne sposoby – szczegóły w Niezbędniku Egzaminatora, w rozdziale „Udostępnianie wyników studentom”.

Autorki: Anna Barbasiewicz, Justyna Jonatowska