„Wykorzystanie technik radiowych i telewizyjnych do transmisji lekcji i wykładów ma swoją bardzo długą historię. Wiele lat temu w Australii wykorzystywano radio do transmisji jednostek lekcyjnych dla dzieci rodzin mieszkających z rodzicami w odległych farmach. (…) Kiedy 30 lat temu pierwsi entuzjaści nowych technik podejmowali próby wykorzystania ich w procesie kształcenia nikt nie myślał o epidemii.” – pisze red. B. Galwas we wstępie do monografii „Panorama e-edukacji w Polsce”, w której również znalazł się rozdział, autorstwa zespołu z CKC UW, poświęcony e-nauczaniu na Uniwersytecie Warszawskim

Niniejsza publikacja prezentuje prace i dokonania wielu zespołów w środowisku akademickim związanych z nauczaniem za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Kolejne rozdziały pokazują jak wielki wysiłek i pracę na przestrzeni lat wykonały zespoły dziesiątek uczelni, aby rozwijać zastosowanie nowych narzędzi teleinformatyki w procesie edukacji oraz upowszechniania e-learningu. 

Jego początki obejmują pojawienie się ogólnie dostępnych komputerów osobistych, pamięci półprzewodnikowych, dysków CD, sieci telekomunikacyjnych o dużych szybkościach transmisji, które wprowadziły proces kształcenia w zupełnie nowy wymiar. Kolejnym krokiem milowym było uruchomienie szybkiego Internetu, otwierającego dostęp do ogromnych zasobów bibliotek i repozytoriów materiałów dydaktycznych, nagrań wykładów i prezentacji konferencyjnych. Ostatnie osiągnięcia techniki stwarzają możliwości synchronicznego prowadzenia wykładów i seminariów online czy stosowania AI.  

Zapraszamy do lektury monografii.