SCALED – zwiększanie dostępności w edukacji językowej
- 24.07.2023
-
- Kampus
- Projekty
Jego celem jest wyposażenie nauczycieli w narzędzia, za pomocą których będą eliminować przeszkody oraz skutecznie włączać wszystkich uczniów w proces edukacyjny. Oparty jest na założeniu, że różnorodność uczniów to norma, którą należy wspierać. Ma na celu promowanie równości, przeciwdziałanie dyskryminacji i włączenie w edukację językową poprzez zwiększenie dostępności oraz uniwersalne projektowanie w planowaniu, projektowaniu i prowadzeniu zajęć. Skupia się na różnorodnych uczniach, w tym na uczniach ze specjalnymi potrzebami. Obejmuje zagadnienia takie jak:
- dostępność i inkluzja w edukacji
- strategie nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Uniwersalne Projektowanie w Edukacji
- dostępność cyfrowa.
Długoterminowe korzyści z istnienia kursu to m.in. budowanie równych warunków do uczenia się oraz poprawa dobrostanu osób uczących się języków obcych oraz innych przedmiotów przekazywanych za pomocą języków obcych.
Kurs SCALED powstał jako wspólne przedsięwzięcie Uniwersytetu Warszawskiego i Oslo Metropolitan University. Jest dostępny w języku angielskim.
Projekt SCALED korzysta z dofinansowania o wartości 100 266 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG oraz dofinansowania o wartości 17 694 EUR z budżetu państwa.